ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Olausson Andreas, Tungene, Naverstad född 1801  (läst 447 gånger)

2004-05-16, 20:39
läst 447 gånger

Madeleine Librén

Hej!
Letar efter Andreas Olausson, född 15/2 1801, var vet jag inte. Han gifte sig 8/12 1824 med Oleana Trulsdotter, född 16/4 1787(ja, det stämmer). Hon var då änka med ett antal barn. Vid vigseln var de bosatta i Tungene i Naverstad. Andreas dog 7/3 1875 i Fagerhult och Oleana dog 30/1 1855 i Edsäm. Jag har kört helt fast på detta. Oleana har jag kunnat spåra tillbaka till slutet av 1600-talet men vad gäller Andreas är det tvärstopp. Vet någon något?
 
Vänliga hälsningar //  Madeleine

2004-06-05, 10:02
Svar #1

Madeleine Librén (Madeleine)

Hej!
Svarar på detta själv därför att jag fått hjälp av fantastiske Micke som vet allt om Naverstad. Nu kommer jag nog vidare ett tag!
 
//  Madeleine

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna