ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Skeppare Viktor Emanuel Kristianson, Gravarne  (läst 339 gånger)

2007-04-23, 10:23
läst 339 gånger

Hans Jacobsson

Hej
Jag letar efter information om min farmors far Viktor Emanuel Kristenson från Gravarne (kungshamns förs.) Jag har hittat födelse, giftemål och barn.
Men vart tog han vägen? Efter sista barnet 1907 (adr. Gravarna 114) hittar jag inget, hittar jag inget inget dödsdatum eller dödsplats.
Hans ska ha varit skeppare på egen segelskuta och seglat på Kiel, efter pensionen ska han ha varit styrman på en passagerarångare mellan Göteborg och Oslo några år. Detta sista är muntlig tradition.
All information om honom eller någon av de skutor han ägt/varit skeppare på/Oslobåtens namn eller när han var styrman på.
All info om detta är välkommen

2007-04-23, 14:15
Svar #1

Eivor Canova (Pilady)

Hej Hans.
 
I den sista husförhörslängden som Geneline har; Al:8 åren 1891-1895 så står det om honom; h.i maj 1895 (h:et skall väl betyda här) men det står också att han är inskiven vid Uddevalla sjömanshus.
Har du kontaktat dom?
annars är deras adress: www.sjomanshusmuseum.org
Dom har ett arkiv f.o.m 1891 och framåt.
Hälsningar
Eivor

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna