ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Torpet Bråland 3:6 i Jörlanda  (läst 508 gånger)

2002-02-13, 09:03
läst 508 gånger

Klas Berg

Hej  
Jag skulle bli mycket lycklig om någon vänlig själ kunde ge mig lite information om vårt lilla hus. Stället heter formellt sett Bråland 3:6 men kallas även Ramsdalen alt. Solhagen, har jag fått höra. Det ägdes under senare hälften av nittonhundratalet av Lars och Agda Karlsson. Vore kul att veta lite historik, ungefärligt byggår, tidigare ägare om annat.  
Tack på förhand!  
Klas Berg

2002-02-13, 14:21
Svar #1

Peter Karlsson (Peterk)

En del av det du vill veta får du nog bra reda på genom ett besök på Lantmäteriet i Stenungsund, eller om det kanske krävs besök på länskontoret - men det kan dom nog svara dig vidare om..
 
STENUNGSUND Lantmäterikontor  
Besöksadress: Strandvägen 15  
Postadress: Strandvägen 15  
Postnummer: 444 82  
Telefon: Tel 0303-72 77 20  
Fax: Fax 0303-72 77 29  
 
Jag såg genom ett registerutdrag för Stenungsund Bråland 3:6 att det bl.a finns ett laga skifte från 1844 Akt 09-JÖR-121 (för stamfastigheten 3:3), sedan finns en akt 09-JÖR-565 som är själva avstyckningen 1948 av 3:6 - den bör kunna innehålla en del matnyttigheter över befintlig byggnad mm utöver det rent fastighetsrättsliga..
Mvh//Peter

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna