ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Litteraturtips  (läst 362 gånger)

1999-03-05, 20:30
läst 362 gånger

Lotta Johansson

Efter att ha letat efter en helt annan bok, dök jag på en från 1997 som heter Östernoret 300 år, utgiven av Maj Linné. Den är en guldgruva för alla som har släkt i byn Östernoret i Åsele. Gårdar, folk och släktförhållanden är en stor del av innehållet. Där finns syneprotokoll, bouppteckningar och mycket mer! Jag rekommenderar den varmt!
 
Om man som jag är släkt i rakt nedstigande led till den förste nybyggaren, Markus Markusson, så kan man till och med överse med priset (fast det är hutlöst högt!), 398:-. En sak som dessvärre är mycket vanligt i sådana här böcker, det saknas personregister, vilket är synd. Och när man lagt ner hela tio år på att sammanställa materialet så kunde man kanske tagit sig lite mer tid till korrekturläsning också. Men hårda pärmar och bra bindning kompenserar en hel del.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna