ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nils Jonsson Lundkvist, född 1765  (läst 656 gånger)

2011-11-07, 23:01
läst 656 gånger

Utloggad Uno Sköld

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 19
  • Senast inloggad: 2021-03-12, 18:39
    • Visa profil
När man nu kommit igång med släktforskningen är det lika bra att ta itu med problemen. Jag har haft kontakt med Lars Norberg om anfäderna till Nils Jonsson Lundkvist född 1765 i Umeå landsförsamling. Jag har tidigare fått uppgift om att Nils skulle vara född den 17/3 i Berg med fäderna Jon Larsson och Katarina Persdotter. Enligt uppgift från Lars så är Nils född 22/11 i Stöcke med fäderna Jonas Nilsson och Elisabet Jonsdotter. Jag har kollat i kyrkböckerna och hittat båda men inte blivit helt säker på vem som är den rätta. Jag lutar åt att Lars uppgifter är rätt men tacksam för synpunkter från någon fler som forskat i denna släkt. Det blir en hel del ändringar för mig så det är viktigt att jag kommer rätt.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna