ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Olof Johansson Trast f.1643  (läst 572 gånger)

2005-02-09, 13:48
läst 572 gånger

Maritha Boström Holmgren

Är det någon som har möjlighet att hjälpa mig med denna persons anfäder och även hans hustrus anfäder?
 
Detta är vad jag vet:
Olof Johansson Trast *1643 d.1732  
gift 1683 med  
Brita Axelsdotter född 16?? i Norrlångsträsk
samt tydligen omgift senare (när?) med
Karin *1652 d.1749
 
Barn jag känner till (med Brita Axelsdotter):
Anders Olofsson *1686 Bäck nr.2 d.1763
 
Han gifte sig (när?) med  
Anna Andersdotter *1690 d.1744
samt tydligen omgift senare (när?) med
Brita Andersdotter *1700 (hon uppges flytta från gården men jag har ingen aning om tidpunkt eller orsak)
 
Anders fick åtminstone ett barn, en son, som jag antar har Anna Andersdotter som mor på grund av födelseåret men har inget bekräftat. Denne son hette  
 
Erik Andersson Trana Munter *1729 Bäck nr.2 d.1806-03-03
gift (1779?) med
Marta Samuelsdotter *1735 Hedensbyn d.1806-11-03
 
De fick åtminstone en dotter, Barbro Eriksdotter Munter *1774-09-19 Yttervik d.? som är min farfars farfars mormor (och farmors mormors farmors mor då min farfar och farmor var släkt på håll).
 
Det är alltså i första hand uppgifter om Olof Johansson Trasts och hans hustru Brita Axelsdotters anfäder jag söker, men jag tar förstås mycket tacksamt emot även andra kompletterande uppgifter (övriga barn, födelse- och dödsår jag saknar etc.). Minsta lilla betyder väldigt mycket att få veta!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna