ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Please help me find my relatives in America!  (läst 623 gånger)

2000-11-10, 20:43
läst 623 gånger

Utloggad Cathrin Norrman

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Please help me find my relatives in America!  
 
I am looking for relatives in America. Olov Axel Leonard Persson was born 1862 Oct. 13 in Bjurholm municipality, Sweden and emigrated 1893 to America. He's wife name was Johanna Persson and their children's names were John Persson, born 1888-89, Hilma Persson, 1891, Albin Persson, 1890 and Edvin Person, 1893-94.  I think they changed their name to Pearson when they came to America. In America they had three more children, Rudolph F. Pearson 1900, Harold L. Pearson 1903, Arthur E. Pearson 1906.  
 
The last information I have is as follow.
Edvin Pearson born 1893-94 died in Jan. 1973 (53711 Madison, Dane, WI).
Rudolph F. Pearson born 1900 died in Nov 1978 (11357 Flushing, NY)
Harold L. Pearson born 1903 died Feb. 1984 (14750 Lakewood, Chautauqua, NY)  
Arthur E. Pearson born 1906 died in Dec 1984 (11975 Bridgehampton, Suffolk, NY).  
 
Please help me find my relatives in America?

2003-10-17, 10:09
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Hej Cathrin!
 
Jag vill lämna dig ett tips, om du inte vid det här laget redan har funnit dina släktingar.
 
Du kan gå in i den Amerikanska telefonkatalogen, www.switchboard.com och med hjälp av adresser skicka brev till personer med namnet Pearson.
 
Kruxet är att det finns över hundra med namnet Pearson både i NY och WI, men du kan chansa och skicka brev till 2 st i Flushing, 4 st i Lakewood, 2 st Chautaugua och 1 st i Bridgehamton, alla i NY. Adresserna finner du alltså i den Am. telefonkatalogen. Får du inget svar kan du ju gå vidare med att välja ut personer med de förnamn du nämner. Det kan ju vara släktnamn.
 
Själv fann jag efter 13 år mina tremänningar (sysslingar) på detta sätt. Jag hade namnen Forsgren och Lindgren att leta efter i staten Washington. Jag hade tur att det bodde någon släkting kvar i WA, att leta i alla stater blir ju vansinnigt dyrt (10 kr per brev).
 
Lycka till!
 
Ann-Mari Bäckman
Ann-Mari Bäckman

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna