ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Samuelsson, Samuel Bernard f ca 1800 i trakten av Lycksele  (läst 402 gånger)

2003-10-17, 15:46
läst 402 gånger

Lena Giese

Hej!
Jag söker föräldrarna till nybyggare Jonas Fredrik Samuelsson (Hallgren) f. 1839-06-20 hemort Fredrikshall, Lycksele. Tror han kom från Lomfors? Möjlig far är Samuel Bernard Samuelsson och mor Lisa Magdalena Johansdotter, jag saknar helt uppgifter för dessa...
Hälsningar Lena

2004-10-13, 18:16
Svar #1

Christina Ivarsson

Enligt Lyckseleskivan är Samuel Bernhard Samuelsson född 18001206 i Långvattnet död 18741110 i Lomfors och Elisabeth Magdalena Johansdotter född 18051029 i Lomfors död 18920402i Vänjaurbäck mor och far till Jonas Fredrik Samuelsson Hallgren Fredrikshall
 
MVH
Christina

2004-10-13, 18:59
Svar #2

Annica Kohkoinen

Jonas Fredrik Samuelsson Hallgren var min farfars morfars fasters son
 
Gå in på min sida:
http://www.skogsglantan.ac/lgh21/annica.htm och vidare till min farfar sedan måste du klicka på texten till min farfar igen, där finns det upplagt litegrann om honom.
 
/Annica

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna