ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bengt Engman, Dalamalare  (läst 797 gånger)

2007-06-21, 01:33
läst 797 gånger

Elsie Martin

Hej Dalkullar och Dalmän,
Jag åker rund siljans sjö mellan det 17de och 23ge augusti.  Vett någon var Bengt Engmans väggtavla finns som skildra steget in i himmelen? Jag tyckte det fanns i Malung eller Våmhus och på någon frälsningsarmenslokal.
Elsie Martin
D.S.  Om någon skulle foresla att jag besöker speciella ställen i Säter och Avesta på min resa, eftersom jag är silentzättling då blir jag mycket tacksam.  Ni kan skriva privat - e-mart@umn.edu

2007-06-23, 20:33
Svar #1

Elsie Martin

Hej,
Nu har jag funnit ut från Bengt Engmans assistent, Birgitta Hedengren, (när Bengt var med i Minneapolis och gjorde dalmålning i svenska amerikanska institutets församlingshall) att väggtavlan finns i Vansbro.  Kanske finns det någon som vett om det och skulle bevisa konsten när jag åka ditt.
Mvh,
Elsie Ekström Martin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna