ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Folkare kompani under kriget 1808-09  (läst 935 gånger)

2002-01-10, 20:48
läst 935 gånger

Eva Leksell

Var Folkare kompani befann sig under olika skeden av finska kriget 1808-1809 skulle jag vilja veta. Visst är det någon som håller på att skriva om kompaniets öden då? Stämmer det ser jag fram emot resultatet. Men kanske någon redan nu vet något om hur de förflyttade sig, om de deltog i några slag, ja över huvud taget vad de råkade ut för.
 
Jag har en soldat från Folkärna som kom bort någon gång under detta krig, i likhet med nästan en tredjedel av kompaniet. (Utöver dem där man känner till att de dog.) Se Dalarna: Efterlysningar: Elg, Lars Samuelsson, soldat, Folkärna.

2002-07-04, 17:32
Svar #1

Utloggad Christina Carlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 156
  • Senast inloggad: 2013-07-05, 12:54
    • Visa profil
Jag är också intresserad av Folkare kompani, framförallt var de befann sig under Hattarnas krig 1741-42. Mats Isacsson Sperring är den soldat jag
följer, född 1714, saknad 1743.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna