ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sankt Anna  (läst 869 gånger)

2008-05-29, 23:34
läst 869 gånger

Utloggad Christina Wahlström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 101
  • Senast inloggad: 2013-04-20, 20:49
    • Visa profil
    • www.kickis.com
Hej!
 
Finns det någon som har bra intresanta tips om turistattraktioner i Sankt Anna. Ska på måndag åka dit på semster för att försöka titta på trakter där mina förfäder bodde. Tänkte bl. a. försöka ta mig över till Hindö, som min farmors farfar och därefter hans barn, då bl.a. min farmors far en gång ägde. Lita andra platser finns också på min lista som t.ex. Fyrudden och Sankt Anna kyrka men det skulle vara bra om någon hade tips på kända eller okända platser att titta på. Öppen för förslag av alla sorter. Har själv aldrig  varit i dessa trakter så det ska bli mycket intressant.
 
MVH  Kicki

2008-05-30, 18:52
Svar #1

Utloggad Lennart Almkvist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2727
  • Senast inloggad: 2021-11-12, 21:02
    • Visa profil
Hejsan,
Titta på Stegeborgs slottsruin på vägen. I Tyrislöt har hembygdsföreningen ett museum, som är väl värt ett besök. Därifrån finns också turbåtar för skärgårdsturer, bl.a. till Harstena
 
mvh Lennart

2008-05-30, 19:54
Svar #2

Utloggad Christina Wahlström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 101
  • Senast inloggad: 2013-04-20, 20:49
    • Visa profil
    • www.kickis.com
Hej Lennart!
Tusen tack för tipsen! Jag ska se om jag hittar slottsruinerna, är ju som sagt inte hemma i trakterna. Hembyggdsmuseumet låter intresssant och skärgårdsturerna, har de börjat gå nu? I så fall ska jag verkligen åka och hoppas att de går förbi Björkskär, som är min släkts grund.
 
MVH  Kicki

2008-06-01, 16:11
Svar #3

Utloggad Lissela Carlson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 170
  • Senast inloggad: 2024-04-03, 13:40
    • Visa profil
Hej Christina!
Jag är osäker om skärgårdslinjen har börjat gå redan. Men det finns taxibåt:http://taxibat.nu/visa.asp?regionnr=4&citynr=0&page=1&companyid=69
F ö kan jag rekommendera turistbyrån i Söderköping. Dom har massor av broschyrer.
Mvh Lissela

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna