ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sökes:Forskare som forskar på Östra Ryd  (läst 632 gånger)

2003-10-28, 17:35
läst 632 gånger

gunilla simon

Hej.
Jag undrar om det finns någon på anbytarforum som forskar speciellt på Östra Ryd?
Vi är många som behöver hjälp och vägledning där.
Vänligen Gunilla.

2009-04-17, 13:46
Svar #1

Utloggad Anne-Marie Svensson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 53
  • Senast inloggad: 2023-02-16, 00:54
    • Visa profil
Hejsan
 
Jag har precis börjat forska själv på denna församling och saknar också den rika flora av information, kuriosa och inlägg på anbytarforum som finns för andra församlingar. Det är ett tag sedan du lade in detta meddelande men om du har fått lite hjälp eller knutit nya kontakter så vore det kul att höra mera. Jag ska fördjupa mig lite mer själv och försöka bidra så gott jag kan.  
 
Min släkting är Hulda Christina Råberg (FFM) född 1860 i församlingen och det var också där som hennes blivande man Per August Svensson dvs FFF arbetade som dräng som ung och där de gifte sig. Hon bodde med sina föräldrar Olof Råberg och Brita Kajsa på Stora Bergsbo/Bergebo.
 
MVH
Anne-Marie

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna