ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Östgöta reg.  (läst 600 gånger)

2009-07-20, 00:53
läst 600 gånger

Utloggad Christer Carl Lilja

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 533
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 17:30
    • Visa profil
Hej,
jag söker egentligen en Olof (Olaus) Holmberg, som var regementsväbel vid Västerbottens reg åren 1716-19. Då jag inte kan hitta några andra uppgifter om honom i rullorna, har det slagit mig att han kanske rekryterats utifrån till beställningen vid Västerbottens reg. Därför vore jag tacksam om någon som känner till en underofficer med namnet Olof eller Olaus Holmberg vid Östgöta reg. eller annorstädes den aktuella tiden, meddelade mig detta.Då jag hittat andra personer som kommit till regementet, och som bär epitetet grenadjär, så ledde mig tankarna utsökt vidare till Östgöta reg. Tack på förhand! Vänligast / Christer Lilja
M v h, C.C.L.

2009-07-20, 10:15
Svar #1

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11052
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 23:58
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Har kollat Kungl Första livgrenadjärsreg:te:s historia, både Kugelberg, femte delen (officerare) och Almgren, sjätte delen (underofficerare) men ej funnet den Du efterfrågar.  
Vänligen,
Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

2009-07-20, 20:05
Svar #2

Utloggad Christer Carl Lilja

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 533
  • Senast inloggad: 2024-03-13, 17:30
    • Visa profil
Tack Olle,
men jag får nog anlita en arkivarie vid K A.  Vänligast, Christer Lilja
M v h, C.C.L.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna