ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: A.G Schedvin i Falun  (läst 578 gånger)

1999-02-16, 22:39
läst 578 gånger

Annika Söderlund

Jag har förgäves försökt ta reda på var min anfader Anders Gustaf Schedvin är född. Han ska vara född 1913 eller 1914 i Falun. Han har även bott i Aspeboda och Svabensverk (Gästrikland).
Han kan vara son till Anders Gustaf Schedvin f. i Aspeboda 1782 men jag har ännu inte funnit något belägg för det.Vore tacksam för upplysningar! Finns det någon annan som forskar om Schedvins?

1999-03-14, 21:23
Svar #1

Annika Söderlund

Rättelse:
A.G Schedvins födelseår ska naturligtvis vara 1813 eller 1814. Jag har sedan jag skrev efterlysningen även fått klart för mig att Svabensverk ligger i Hälsingland och inte Gästrikland.

2006-04-11, 19:40
Svar #2

Utloggad Jouko Keinänen

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 5
  • Senast inloggad: 2022-10-31, 15:40
    • Visa profil
Hej !
Är det någon som kan hjälpa mig med upplysningar om Ulrika Fredrika Holmqvist ? Hon födde 1791. Ulrikas konfirmationdag var 18.6.1809 . Ulrika var gift med Anders  Dahlström eller Torvinen 26.12.1810 i Strömsdahl i östra Finland. Anders född 1782 I Strömsdahl. Vilka var Ulrika Fredrikas  föräldrar?  
 Jag vet nog Ulrikas and Anders eftervärlden, men Ulrikas föräldrar jag vet inte. Det är hävd att Ulrika hade kommit från Sverige, kanske med sina föräldrarna. På Strömsdal var bruk och var flera yrkesmänniskor kom från Sverige bland annat från Dalarna.
MVH Jouko Keinänen

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna