ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Maria Margareta Isaksdotter, född cirka 1733 (i Kisa?)  (läst 346 gånger)

2001-09-20, 13:43
läst 346 gånger

Utloggad Christian Juliusson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 859
  • Senast inloggad: 2024-03-06, 00:41
    • Visa profil
Hej,
 
Min fffffmfm hette Maria Margareta Isaksdotter och var född ca 1733. Hon gifte sig med Erik Olofsson i Kisa 1753-06-18. Deras son Olof var född 1758-03-10 i Lindhylta, Kisa.
 
Enligt ett inlägg på Rötters hemsida 8/1-01 hade löjtnant Isak Henriksson Räf (född 1616 i Hemmershult, Fryele socken) en dotterson vid namn Isak Kindström (1702-1766) i Ö, Kisa. Dennes dotter anges heta Maria Margareta, vara född cirka 1733 i Ö, Kisa, samt vara gift med en Erik Olofsson.
 
Även om det verkar röra sig om samma person, så vill jag bara försäkra mig om att inte dra några förhastade, felaktiga slutsatser. Om min Maria Margareta skulle visa sig vara uttryckligen född i Kisa skulle dock saken vara klar.
 
Om det därför finns någon som har ytterligare information kring denna (eller dessa?) Maria Margareta Isaksdotter, eller kanske tillgång till födelsebok eller husförshörslängder för aktuell period, så tas alla tips, råd och upplysningar tacksamt emot. Med vänlig hälsning,
 
Christian Juliusson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna