ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lagmansholm  (läst 700 gånger)

2004-08-14, 17:21
läst 700 gånger

Ingmarie Fridlund

Olga Elvira Fredrique född 1908-09-07 gift med en man som jobbar på en fabrik på Lagmansholm. Mannen heter Fritz Georg Hilding Davidsson född 1894-03-04
 
Kan någon hjälpa mig vad dom har tagit vägen???
 
 
Tack
 
Ingmarie

2004-08-14, 17:45
Svar #1

Sara Karlsson

Ingmarie!
Jag hittar bara ett Lagmansholm i Sverige enligt Lantmäteriets hemsida. Det ligger i Vårgårda kommun i Västra Götalands län. Möjligtvis kan det ligga i Fullestads socken i Västergötland.
 
Sedan finns det också fyra Lagmansholmen i Sverige på utspridda platser. Bl a i Göteborgs, Orusts, Tierps och Skellefteå kommuner.
Mvh
Sara

2004-08-14, 18:25
Svar #2

Ingmarie Fridlund

Sara
 
Kan vara det som ligger i Göteborg för dom kan bo där men jag är ju inte säker på vilken kommun
 
Jag har letat efter personerna överallt utan att lyckas, dom måste ju finnas någonstans.
 
Detta Lagmansholm stod i papper som Olgas mamma hade.
 
Ingmarie

2004-08-14, 18:51
Svar #3

Utloggad Bo Berndtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3221
  • Senast inloggad: 2024-04-25, 09:59
    • Visa profil
Lagmansholmen i Göteborgs kommun är inte någon bebyggelse, utan en naturformation vid Nordre älvs hisingsstrand.
Vid järnvägsstationen Lagmansholm finns ett kraftverk och ett par kilometer längre norrut längs stambanan fanns en torvfabrik. Tätbebyggelsen Lagmansholm ligger enligt Svenska ortnamn 1999 i Fullestad, men stationen låg åtminstone på 1920-talet i Hol enligt Carl Olofsson: Sveriges Järnvägar.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna