ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Colombia  (läst 1854 gånger)

2002-08-02, 22:40
läst 1854 gånger

angela

Nån länk där man kan släktforska i Colombia??  
Tacksam för svar..

2004-11-16, 12:02
Svar #1

Markus Preston

Sök på Colombia på denna sida:
http://www.cyndislist.com/hispanic.htm
 
Markus

2011-03-14, 14:12
Svar #2

Kersti Andersson

Min son som är adopterad från Popayan, Colombia skulle gärna vilja veta om det går att hitta släktingar i Colombia. Hur går han tillväga?
 
Hälsningar Kersti

2011-03-14, 15:23
Svar #3

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
TV4 Spårlöst visade ett avsnitt om Colombia. Det kan kanske ge något tips.
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2011-08-13, 13:11
Svar #4

Utloggad Ami Schöning

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: 2012-04-10, 12:41
    • Visa profil
Min farfar åkte till Colombia 1924 och byggde järnväg och skaffade sig en kaffeplantage. Han var emellertid tvungen att återvända till Sverige samma år då han fick malaria. Han hetter Gustaf Schöning f 1877, kapten vid I19 och hans medresenär hette Ragnar Svanberg. Om han hade ytterligare reskamrater vet jag inte men jag har kort även på        ? Santesson, ? Haad och ev en person som jag uttyder som Fryde. De träffade konsul Lindahl som jag förstår var en känd person. Vet någon något om svenskar i Colombia vid den tidpunkten och/eller något om dessa män eller någon annan information som gör att jag kan gå vidare.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna