ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: København - Vor Frelser  (läst 716 gånger)

2010-11-08, 14:33
läst 716 gånger

Utloggad Lismari Bomark

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 30
  • Senast inloggad: 2019-01-13, 14:03
    • Visa profil
Jag söker uppgifter om min mans släkt och mormor Elvira Teodora Stenkilsson som var gift med Alfred Schou. Han var guldsmed och Gardist vid Tivoli i Köpenhamn. De bodde på Andreasbjornsgade, Christianshavn, Köpenhamn K.  
 
Elvira och Alfred är troligtvis begravd på en kyrkogård som tillhör vor Frelsers Kirke. Alfred dog 1925 pga blodförgiftning.
 
Elvira's syster heter Hulda Stenkilsson gift med Sofus Busch och de fick tre barn vid namn Grethe, Gunvor och Orla. Grethe dog 1991 och Gunvor dog 1987-1988.  
 
Hulda bodde på VedAmagerport, Köpenhamn A.  
 
Orla Busch arbetade vid Danska Telegrafen och var gift med Mary. De fick barnen Söss och Kaj.  
 
Någon som vet hur jag kan hitta uppgifter?

2010-11-08, 16:02
Svar #1

Utloggad Steffen Colding

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 9
  • Senast inloggad: 2015-10-15, 19:49
    • Visa profil
Hej Lismari
 
Hulda findes på
Politietsregisterblade.dk
Sök på Stenkilsson der kommer 3 frem.
Kyrkobökerne kan du sikkert få frem på arkivalieronline.dk . Gå ind og skabe et login, det koster ikke noget.
 
Hälsningar
Steffen

2011-02-21, 13:40
Svar #2

Utloggad Lismari Bomark

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 30
  • Senast inloggad: 2019-01-13, 14:03
    • Visa profil
Hejsan och ett stort tack till dig!
Nu har jag hittat och fått fram en hel del om släkten på den danska sidan.
 
Jag undrar om du kan hjälpa mig igen.
 
Ewy Schou född 1921-10-06 bodde på Andreas Björnsgade 13 och gifte sig 1941-11-28 i Vor Frelsers Krike med Erik Jensen född 1920-11-05som bodde på Lille Colbjörnsgade 7.
 
I kirkeboken från Vor Frelser Kirke 1947-04-26 gifter hon om sig med Henry Stenkilsson.
 
Där står också att Elvira skildes från Erik Jensen 1947-03-20.
 
Vet du var jag kan hitta något mer om detta?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna