ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Aronsson, Johanna Matilda Olsdotter * 1857 Småland_  (läst 411 gånger)

2006-10-10, 18:52
läst 411 gånger

Utloggad Eva Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 180
  • Senast inloggad: 2013-02-28, 17:51
    • Visa profil
Hej. Jag undrar om en person utvandrade från Gotland 1873 (Visby) till Finland, var i Finland är det troligast att hon hamnat? Kanske Åbotrakten eller Helsingfors?
 
Min farfars fars syster Johanna Matilda född 1857-05-25 i Madesjö, Småland var några år på Gotland med sina föräldrar och syskon. Fadern hette Olaus Aronsson, men Johanna Matilda står som Aronsson i flyttattesten från Visby, att.nr 155, 1873-10-14.  Kanske någon som forskar i Finland dykt på henne?  
 
Jag vore mycket tacksam att få råd hur jag ska gå vidare. Har aldrig forskat på Finland. Vilka båtar gick? Kan man beställa mikrokort som från Svar?  
 
Tacksam för alla ideer.
 
Eva Persson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna