ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Faltin, Ruusa_  (läst 1242 gånger)

2002-12-31, 14:29
läst 1242 gånger

Allan Faltin

Jag söker information om min farmor Ruusa Faltin (gift med Arvo Faltin) Född mellan 1910-1925. Begraven i Jalasjärvi 1976-1977.

2005-10-25, 13:13
Svar #1

datjaana faltin

ruusa faltin oli minun mummu ja äitini on kertonut että heitä on ollu 10 lasta hänen tietääkseen ei muita äitini on hulda lyyli faltin 03061944 ja hänen sisaruksien nimet on urho johannes faltin,manne elias faltin,rauha kyllikki faltin,viljo iisakki faltin,helli alinda faltin,valde viljami faltin,jalmari osvald faltin,aune hilda faltin,pertti olavi faltin kaikki on syntyjään jalasjärveltä.mummuni ei ole ikinä ollut naimisissa kenenkään kanssa.mummuni oli kertonut että hänen äitinsä oli ison kartanon tyttö viitasaarelta ja hänen nimensä oli ollut hulda maria faltin mutta mummuni oli kutsunut isäänsä piiniksi joten oikeaa nimeä emme tiedä häntä on kutsuttu pökkylä piiniksi jossa hän on asunut taloa on kutsuttu pökkölöksi talo sijaitsee peräseinäjoella.jos jollakin on tietoa niin ystävällisesti pyydän tietoa sähköpostiin ekujadatjaana@hotmail.com terveisin:datjaana faltin
 
 
Ordningsreglerna säger: Språk:Svenska är grundspråk, men även norska, danska och engelska får användas i alla diskussioner.
 
- Detta inlägg är idag 5 år gammalt och skrivet på finska i bästa välmening, jag ser ingen nytta i att makulera detta men eftersom det endast är en liten minoritet som förstår innehållet så översätter jag det:
 
Ruusa Faltin var min mormor och min mamma har berättat att de var 10 barn, vad hon vet var de ej flere min mamma är Hulda Lyyli Faltin 03.06.1944 och hennes syskons namn Urho Johannes Faltin, Manne Elias Faltin, Rauha Kyllikki Faltin, Viljo Iisakki Faltin, Helli Alinda Faltin, Valde Viljami Faltin, Jalmari Osvald Faltin, Aune Hilda Faltin, Pertti Olavi Faltin alla födda i Jalasjärvi . Min mormor har aldrig varit gift med nån. Min mormor har berättat att hennes mamma var flickan på en stor (herr)gård i Viitasaari och hennes namn var Hulda Maria Faltin men mormor hade kallat sin far till 'piini' så vi vet ej hans riktiga namn han har kallats 'pökkylä piini' huset var han bott har kallats 'pökkölö' huset finns i Peräseinäjoki. Om nån vet nåt så begär jag vänligen uppgifter med e-post ekujadatjaana@hotmail.com med hälsningar: Datjaana Faltin    
 
Översättning: Moderator Finland 23.01.2011

2005-10-25, 13:18
Svar #2

datjaana faltin

ruusa faltin,on syntynyt 1910-01-06 jalasjärvi.ruusa faltin kuoli 1977-07-25.ruusa faltinin sisaruksia oli aini faltin, rauha faltin, lyyli faltin, vihtor faltin,miina ja klaara faltin.
 
 
Ordningsreglerna säger: Språk:Svenska är grundspråk, men även norska, danska och engelska får användas i alla diskussioner.
 
- Detta inlägg är idag 5 år gammalt och skrivet på finska i bästa välmening, jag ser ingen nytta i att makulera detta men eftersom det endast är en liten minoritet som förstår innehållet så översätter jag det:
 
Ruusa Faltin, är född 1910-01-06 Jalasjärvi. Ruusa Faltin dog 1977-07-25. Ruusa Faltins syskon var Aini Faltin,  Rauha Faltin, Lyyli Faltin, Vihtor Faltin, Miina och Klaara Faltin.    
 
Översättning: Moderator Finland 23.01.2011

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna