ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Granlund, Johan Isidor * 1858 bokhållare_  (läst 489 gånger)

2006-12-26, 20:27
läst 489 gånger

Utloggad Gunilla Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 620
  • Senast inloggad: 2020-02-28, 23:51
    • Visa profil
Johan Isidor Granlund är född 1858-06-13 i Nora Stadsförsamling i Sverige. Han utvandrar åtminstone två gånger till Helsingfors.  
 
Första utflyttningen jag kan se är 1878-05-27 till Helsingfors från Maria Magdalena församling i Stockholm. Han återvänder 1879-01-03 till Maria för att flytta till Helsingfors igen 1880-11-18. Där tar mina spår slut och jag är intresserad av vidare öden i Finland, ev har även hans bröder Carl Hjalmar f 1856-10-06 i Örebro samt lillebror Edvard f 1859-06-24 i Nora flyttat till Helsingfors. Edvard befann sig i Sverige till och med 1879 och Carl Hjalmars öden vet jag inget om efter 1868, då familjen flyttar från Klara till Maria Magdalena församling.  
 
Jag vet historien bakåt så det är endast Finlandstiden och ev släkt framåt där, som jag är intresserad av.  
 
Mvh  
 
Gunilla

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna