ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Leinonen, Maria Johansdotter_  (läst 530 gånger)

2005-07-08, 13:30
läst 530 gånger

Utloggad Anneli Dottemar

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 327
  • Senast inloggad: 2016-12-19, 15:04
    • Visa profil
Hej. Jag söker information om denna tjej. Hon ska vara född i Lieksa 1846-09-27 och gift med Påhl Kolehmainen. Finns det någon i Finland eller Sverige som känner till henne? Tack på förhand. Mvh, Anneli

2005-07-09, 13:21
Svar #1

Leif Persson

Hej Anneli!
Jag har också några Leinonen i mitt släktträd (de är från Kuopio) och blev nyfiken på ditt inlägg, men tyvärr fanns inte din Maria Johansdotter där. Men jag kollade HisKi på www.genealogia.fi och hittade familjen där.  
Torparen Johan Leinonen och hustru Carin Wänskä från Lieksa i Pielisjärvi socken (Norra Karelen). Som det ser ut där får de 9 barn mellan åren 1834-1856 och moderns ålder variera lite, men är 21 år 1834, 25 år 1836 och 44 år 1856 och behöver kollas bättre.
 
I vigseluppgifterna för Pielsijärvi finns de också med, år 1833 den 3 nov, han är dräng Johan Johansson Leinoin från Vuonislax och hon pig Carin Adamsdotter Vänskä från Liexa.  
 
Du kan ju alltid kolla själv på länken http://www.genealogia.fi/hiski/vnjlpy?se+A12  
 (sök inte på hela namn utan några bokstäver och andra kombinationer som förnamn och platser, för stavningen varierar rätt mycket)
 
Vänliga hälsningar Leif

2005-07-10, 21:30
Svar #2

Utloggad Anneli Dottemar

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 327
  • Senast inloggad: 2016-12-19, 15:04
    • Visa profil
Hej Leif,
 
jag har hittat detta på Hiskis och jag hoppades på att någon visste något mer om henne. Jag får ta kontakt med någon församling (Lieksa) i Finland för att få veta mer förmodligen. Hälsningar, Anneli

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna