ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Norgren, Samuel Karl Leopold_  (läst 833 gånger)

2006-02-25, 22:48
läst 833 gånger

Eivor Lindgård

Hej!
Har hittat min morfars far Samuel Karl Leopold Norgren i HISKI, han var svensk undersåte, arbetade på sågen i Björneborg som brädgårdsföreståndare, gift med Kristina Olsson. Två söner: Frans August *1874 och Charles Georg *1876. Vill gärna veta från vilken ort i Sverige han kom, om Kristina också var från Sverige och om de ev. hade flera barn...finns det nån som vet?

2006-02-26, 19:26
Svar #1

Kerstin Thölix

Hej Eivor!
 
Jag tycker du ska ta kontakt med församlingen i Björneborg.Adressen är
Björneborg evangelisk-luterska Kyrkliga samfällighet
PL 122
28100 Björneborg
Finland
 
De som också kanske kan ha information om din morfarsfar är
Institute of Migration
Linnankatu 61
20100 Turku
Finland
 
MVH Kerstin

2006-02-27, 16:20
Svar #2

Timo Rosengren

Hej Eivor och Kerstin
 
Jag försökte från Imigration Institutet få fram uppgifter om en svensk som hade flyttat till Åbo.
Svaret var att de inte några uppgifter om svenskar
eller andra utlänningar som kommit till Finland.
Timo

2006-03-03, 13:56
Svar #3

Utloggad Kaisa Kyläkoski

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 52
  • Senast inloggad: 2018-08-12, 14:18
    • Visa profil
Hej,
 
har du möjligheten att kolla flyttning listor och/eller kommunionbok från Björneborg. Jag hittade födelseort för en arbetare i Björneborg, kommen från Sverige 1859.
 
MVH,
Kaisa

2006-03-03, 15:12
Svar #4

Kerstin Thölix

Hej Kaisa!
 
Det går att via biblioteket låna mikrofilmer från alla finlands församlingar från Riksarkivet i Helsingfors.
 
MVH Kerstin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna