ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Rönn, Edvin * 1900 Usa d 1970 Vasa_  (läst 661 gånger)

2005-01-14, 17:51
läst 661 gånger

Utloggad Anita Toropainen

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: 2014-09-15, 19:49
    • Visa profil
Hej
 
Söker släktingar till min far Edvin Rönn född
04-07-1900 i USA dog 1970 i Vasa.
  Mina farföräldrar emigrerade till USA där de gifte sig, min farmor skulle ha dött när min far var 4 år
Men min far kom till Finland med en moster som vi kallade för Mari hon bosatte sig i Toby. Far bodde hela sin barndom i Toby hos sina kusiner Anna,Edit Röjas.
Jag är intresserad att få uppgifter om vad mina farföräldrar hette och när de emigrerade till USA. Det är nog inte så lätt när jag har så litet att gå på. Min far hade en bror som var ca. tre år äldre och som bott i USA hela sitt liv.
Gifte sig med en Tysk kvinna vid namn Brunhilde som hade en dotter, de fick en dotter tilsammans vid namn Esther.
De har bott i Phitsburg vad jag vet.
Ja det är vad jag vet om min fars ursprung.
 
MVH
 
Anita Toropainen

2005-01-14, 19:42
Svar #1

Kerstin Thölix

Hör av dig till http://www.qnet.fi/westside/discus
 
Du kan även höra av dig till http://finlander.eget.net/index.php
för att fråga efter dina emigrerade släktingar. Det går bra att skriva på både engelska och svenska
 
Du kan även skriva till emigrantinstitutet i Åbo
Adressen är
Institute of migration
Linnankatu 61
20100 Turku
Finland
Det går bra att skriva på svenska dit
 
MVH Kerstin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna