ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ströms, Jarl Oskar * 1906 Kimito gm Wickman, Helena Adele * 1912 Ekenäs  (läst 753 gånger)

2012-01-07, 21:43
läst 753 gånger

Rebecca Jonsson

Hej!
Jag har försökt kika lite lätt på hur man skulle kuna släktforska inom Finland men det var väldigt svårt då jag inte förstår en susning av Finska språket.
Är det någon som forskat/forskar mycket på Finland som har något tips på sida/program där man kan hitta lika bra som på tex AD? ELler finns det ens?
 
Jag försöker hitta Jarl Oskar Ströms född 28 augusti 1906 i Kimito och hans fru Helena Adele Wickman född 15 december 1912 i Ekenäs Finland. Båda döda i Sverige. Vill gärna fortsätta forska på dessa släktingar då jag inte kommit längre än till min farmors föräldrar så tips vore inte fel just nu  
 
Tack på förhand!
Mvh
Rebecca Jonsson
Detta inlägg är editerat. Sökt, antagligen levande person är borttagen.
 
 
Med vänliga hälsningar.
Moderator Finland 08.01.2012

2012-01-07, 23:34
Svar #1

Utloggad Moderator Finland

  • Moderator *****
  • Antal inlägg: 366
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Angående att släktforska i Finland, se här! ? Anbytarforum » Länder » Finland » Källor och arkiv  
Se även här! ? Anbytarforum » Länder » Finland  
 
 
Med vänliga hälsningar
Moderator Finland

2012-01-08, 00:03
Svar #2

Rebecca Jonsson

Hej!
Tack, och vilken miss jag gjorde med min farmor där :/ Men man lär sig av sina misstag!
Tack igen!
Mvh
R

2012-01-08, 10:21
Svar #3

Utloggad Kim Metso

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 208
  • Senast inloggad: 2012-10-01, 13:45
    • Visa profil
    • www.it-metso.fi
Hej Rebecca!
Jarl Ströms var bland de personer som evakuerades från Hangö 13-23.3.1940. Han for till Kimito, här finns ingen anteckning om fru eller eventuella barn, de har antagligen åkt iväg tidigare.
 

 
Berggatan ligger i Hangös absoluta centrum. Nr 8 är idag ett affärs/bostadshus mitt emot biografen men numreringen kan ha varit annorlunda vid evakueringen.  
Hela listan på evakuerade finns här
 
bh
Kim Metso

2012-01-14, 10:47
Svar #4

Rebecca Jonsson

Oj, tackar! De hade tydligen bara 10 dagar på sig, alla som bodde där, att evakuera Hangö.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna