ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sundberg, Anna Sofia * 1815_  (läst 717 gånger)

2010-11-18, 17:06
läst 717 gånger

Utloggad Madeléne Tjernqvist

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2010-11-19, 17:02
    • Visa profil
Hej!
 
Jag försöker att hitta mer information om en kvinna vid namn Anna Sofia Sundberg som ska ha fötts i Finland den 4 september 1815. Hon gifte sig med en svensk - Fredrik Rönngren - 1834 i Tyresö och dog i Robertsfors år 1852.
Tyvärr så kan jag inte hitta hennes föräldrar eller om hon hade syskon.  
Är det någon som vet mer om henne eller vet var jag kan leta? Jag har sökt både här och där utan några resultat.
 
Tack på förhand!

2010-11-19, 13:30
Svar #1

Leif R. Blom

Madeléne, jag tycker att det ser ut som om Anna Sofia är född i Tyresö. Visserligen är längden skadad, men en Anna Sofia finns det. Hon finns också i konfirmationslängden för 1831 noterad för Uddby Qvarn. Hon ser ut att vara dotter till torparen Anders Sundberg och moderns namn är Anna Ersdotter, Edensborg. Du kan också se dem i hfl 1810-1817 sid 16.
Mvh Leif R.

2010-11-19, 17:02
Svar #2

Utloggad Madeléne Tjernqvist

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2010-11-19, 17:02
    • Visa profil
Tack så mycket Leif!
 
Jag ska kolla upp det mer för om hon är född i Tyresö har jag fått fel uppgifter.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna