ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sundholm, Axel * 1911_  (läst 1254 gånger)

2000-05-12, 00:19
läst 1254 gånger

Nina Sundholm

Finns det någon som har uppgifter om dessa släkter? Min farfar hette Axel Sundholm och var född den 3/3 1911. Hur ska jag fortsätta därifrån? Min farmor hade flicknamnet Uggelberg och min mormor hade flicknamnet Dahlström. Hur får man reda på mer fakta om deras förfäder (och även mina)? Måste jag leta i kyrkböckerna i Finland eller går det med internet? Jag hoppas på många namn och många siter.  
Hälsningar från Nina Sundholm

2001-01-22, 16:57
Svar #1

Lars Sundholm

Hej Nina!
Jag heter Lars Sundholm från Umeå. Jag är barnfödd i Bjästa i Ångermanland. När jag växte upp nämndes en Axel S som flyttade till Amerika.
Du kan väl höra av dig.
Häls
Lars

2001-08-17, 21:49
Svar #2

Nina Sundholm

Hej Lars.
Tack för ditt  inlägg. Tyvärr hjälper det inte mig ett dugg. Min farfar Axel Sundholm dog nämligen den 16 augusti 1992 i Ekenäs, Finland. Jag är mer intresserad av hans föräldrar och deras osv. Men det var kul att höra av nån med samma efternamn. Släktforskar du? Vi kanske är släkt på låååååååångt håll. Vem vet.
Hälsningar  Nina

2002-12-21, 14:37
Svar #3

John Landin

Hej Nina.
Dessa tre släkter finns i trakten kring Ekenäs.
I Bromarf, utanför Ekenäs, finns Sundholm och flera Dahlström. Ingen Axel vad jag vet. Hälsningar John Landin, Sollentuna.

2004-05-06, 20:32
Svar #4

Utloggad Tryggve Gestrin

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 18
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
I Vasa fanns en släkt Sundholm vid sekelskiftet, av vilka en broder Börje dog i frihetskriget 1918, och en flyttade till Helsingfors, där han blev lektor vid Tekniska Högskolan (Kai Sundholm +199?). Familjen kvarlever åtminstone i Helsingfors. (personligt meddelande av K.S.)

2004-08-07, 18:10
Svar #5

Ursula Dannbom

Hej!
jag vet inte hur stor släkten i Vasa var/är, min morfar hette också Kaj Sundholm med han flyttade 40-talet till Gamlakarleby. Jag har lite uppgifter,söker själv mera. Han var släkt med Finska Motors Sundholmer. Tror att hans far var en av bröderna som grundade firman och hans kusin blir varje år ihågkommen genom Kalle Sundholms minnesregatta.

2011-02-19, 16:54
Svar #6

Utloggad Kim Metso

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 208
  • Senast inloggad: 2012-10-01, 13:45
    • Visa profil
    • www.it-metso.fi
Jag har Sundholm och Dahlström i min släktdatabas, närmast i Bromarf o Tenala. Dessutom en Nina Birgitta Sundholm (min nio-männing!) vars mormor har flicknamnet Dahlström. Det är länge sedan du skrev ditt inlägg så detta är kanske ej mer aktuellt.
 
bh
Kim

2011-04-14, 09:07
Svar #7

Utloggad Ann Nyman

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 76
  • Senast inloggad: 2015-05-15, 07:59
    • Visa profil
Hej Nina!  
 
Det är en tid sedan du var och satt in inlägget för din begäran agående din farfar Axel Sundholm.  
 
Enligt mina uppgifter så torde din farfar vara Karl Axel Sundholm, f. 3.3.1911 Tenala, d. 1992 Ekenäs, gift med Birgit Elisabet Uggelberg, f. 1.10.1911 Hangö.  
 
Jag har dem med i min släktforskning av den orsaken att deras son är gift med en Kevin som jag är släkt på långt håll.  
 
Vårhälsningar från Raseborg  
Ann Nyman

2011-04-14, 12:07
Svar #8

Utloggad Kim Metso

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 208
  • Senast inloggad: 2012-10-01, 13:45
    • Visa profil
    • www.it-metso.fi
Karl Axel Sundholm dog 16.08.1992 i Ekenäs
Tyvärr har jag ej källan antecknad.
 
bh
Kim

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna