ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Adoption  (läst 858 gånger)

2000-11-19, 17:15
läst 858 gånger

Utloggad Åsa Tegelberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 257
  • Senast inloggad: 2024-03-06, 09:25
    • Visa profil
    • www.asategelberg.eu
Hur söker jag ett bortadopterat barn i Finland? Min svägerskas mamma fick ett barn medans hon bodde kvar i Finland. Barnet adopterades bort till ett äldre par som troligen hade affär i Kemi. Min svägerska skulle väldigt gärna veta mera om denna bror som hon har men som hennes mor inte vill prata om. Han är trol. född 1940-50. Tacksam för tips och råd!
 
Mvh Åsa Tegelberg

2014-01-13, 22:10
Svar #1

Utloggad Martin Berglund

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2014-11-18, 12:30
    • Visa profil
Hej  
Jag har en liknande fråga och kan inte mycket om släktforskning. Jag söker min fars biologiska familj. Min far är född i Kemi 1949 och adopterad till Sverige vid två års ålder. Jag vet inte så mycket om hans familj mer än att dom var skogssamer Modern lär ha varit shaman och fadern ska ha drunknat när min far var väldigt liten.

2014-01-13, 22:26
Svar #2

Utloggad Claes-Göran Magnusson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3788
  • Senast inloggad: 2022-08-04, 20:16
    • Visa profil
    • animskog.se
Martin. Vet inte om det finns akter över adopterade små barn, men kanske kan du finna något i invandringens källor.
Just because I don't care doesn't mean I don't understand. - Homer Simpson

2014-01-14, 11:45
Svar #3

Utloggad Ritva Winter

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 355
  • Senast inloggad: 2017-10-09, 10:16
    • Visa profil
Här i Sverige gör Barnavårdsnämnden en utredning i samband med adoption. En möjlighet kan vara att kontakta den lokala socialbyrån för information om var handlingarna har arkiverats och hur tillgängliga de är. Som efterlevande anhörig bör man ha rätt att ta del av dessa.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna