ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Dotter till min morfar - hur söka?  (läst 622 gånger)

2007-06-20, 23:04
läst 622 gånger

Maja Svärd

Hur söker jag efter min morfars dotter i Finland?
 
Min morfar gifte enl uppgift om sej med en finsk kvinna och de bodde i Stockholm. De fick ett barn, troligen en dotter. Kvinnan och barnet flyttade enl uppgift till kvinnans föräldrahem i Finland efter det att hon och min morfar skildes. Det finns en uppgift om att kvinnans barn har sökt sin morfar och andra släktingar i Sverige.
 
Hur går jag vidare?
 
Vänligen Maja Svärd

2007-06-21, 12:06
Svar #1

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
Du kan börja med att söka efter din morfar i Sveriges dödbok. Om du hittar honom där så kan du ta kontakt med församlingen där han bodde eller skatteverket och se om han har ett barn och ett tidigare äktenskap registrerat. Det beror lite på när detta ska ha skett om och hur  du kan få tillgång till uppgifter. Förhoppningsvis kan du få hans hustrus födelsedata. Sedan får du kolla med Finland, jag är inte säker på hur, men det beror säkert på vilken tidsperiod som avses.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna