ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Halosinlathi  (läst 665 gånger)

2014-02-02, 19:33
läst 665 gånger

Utloggad Ingemar Gollungberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1105
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 17:40
    • Visa profil
Kan någon beskriva var den här platsen ligger. Det bör vara vid kusten i norra Finland eftersom man varit där och lastat trä.

2014-02-02, 21:15
Svar #1

Utloggad Samppa Asunta

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 356
  • Senast inloggad: 2016-03-11, 19:47
    • Visa profil

2014-02-03, 11:11
Svar #2

Utloggad Ingemar Gollungberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1105
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 17:40
    • Visa profil
Tack Samppa!
På sidan du gav adressen till hittar man kordinaterna till Halosinlahti som verkar vara en bukt ca 30 km norr om Uolu. Det finns inget utskrivet på Googles karta som heter så men vad jag kan förstå på andra bukter så slutar de på Lahti.
Det finns ett ställe ytterligare lite nord där man kan se namnet Halosenniementie. Det verkar vara namnet på en väg. Om man har varit i den här bukten och lastat trä med en svensk båt så kan jag tänka mig att man varit på någon liten lastageplats i bukten. Jag hittar två som ser möjliga ut. Den ena ligger på den södra sidan av bukten och där finns en pir. Det andra stället är på den norra sidan av bukten, strax söder om Halosenniementie. Där finns en väg som slutar vid vattnet.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna