ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Åbo Tändsticksfabrik  (läst 530 gånger)

2003-03-19, 19:15
läst 530 gånger

Utloggad Inga-Britt Lundewall Stamoulis

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 25
  • Senast inloggad: 2011-03-12, 11:59
    • Visa profil
Undrar om någon har information om Åbo tändsticksfabrik, där min farfar, Carl RUDOLF Lundewall var verksam som teknisk ledare i slutet på 1800-talet - början av 1900-talet. Han föddes i Enköpingstrakten i Sverige och utbildades vid Chalmers i Göteborg. Min farmor, Ingrid INGA  Regina Westerlund föddes i Uppsala. Min far TORSTEN Rudolf föddes i Åbo 1899. Hans båda yngre bröder, Bengt och Sven, föddes också i Åbo. Jag har ett fotografi från den villa familjen bodde i med notering Kähäri-Backen 1907. När tändsticksfabriken lades ned flyttade familjen och var bosatt bland annat i Vasa och senare i Helsingfors, där båda mina farföräldrar dog 1933. Skulle gärna vilja följa deras vägar genom Finland och Sverige.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna