ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Villeroi / Villeroy  (läst 874 gånger)

2004-11-13, 21:50
läst 874 gånger

Utloggad Kerstin Kindström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 41
  • Senast inloggad: 2019-01-02, 15:13
    • Visa profil
Jag söker med ljus och lykta efter Villeroi, Dèjs. Hèranet, France, någon som vet var denna församling finns/fanns? Jag vet inte vad Dèjs. Hèranet betyder, men jag misstänker att det är ett område???
 
Mvh
Kerstin Kindström

2004-11-14, 09:26
Svar #1

Utloggad Per Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1827
  • Senast inloggad: 2022-09-04, 21:36
    • Visa profil
Det kan kanske tänkas vara:
Villeroi, Dépt. Hérault.
 
Departemntet Hérault är området kring Monpellier väster om Marseille i södra Frankrike. Jag känner inte till om det verkligen finns något Villeroi i detta område. Är Du säker på stavningen?
 
Per Thorsell.

2004-11-14, 15:46
Svar #2

Utloggad Stig Petersson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 202
  • Senast inloggad: 2017-01-08, 09:22
    • Visa profil
Kerstin,
 
Det tycks inte finnas något VILLEROI i Frankrike. Däremot finnes det tre VILLEROY (samma uttal, annan stavning). Men de är belägna i departementen Seine-et-Marne, Somme respektive Yonne. Här en bra sajt för att söka orter inte bara i Frankrike: http://www.mappy.com/
 
Mvh/Stig

2004-11-14, 17:55
Svar #3

Utloggad Kerstin Kindström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 41
  • Senast inloggad: 2019-01-02, 15:13
    • Visa profil
Per, Jag är mycket osäker på stavningen. Jag kan ev imorgon maila dig en inscannad kopia på det Prestbevis jag har ifrån katolska församlingen Stockholm. Ska hämta hem min scanner...

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna