ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Irak  (läst 1816 gånger)

2004-02-27, 18:17
läst 1816 gånger

Utloggad Mats Waltersson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 165
  • Senast inloggad: 2016-02-08, 18:41
    • Visa profil
Irak, Vet att det finns en morskusin där
 
och att hennes far, Lutfi, under någon tid, förmodligen 20-30-tal, var chef för Bagdads Historiska Museum. Senare skulle han varit chef för en tändsticksfabrik i Afrika(!)
Kusinen hette Suahd och morskusinen hette Signe, född Jonnson i Ryssby församling(H).
 
Mvh Mats

2006-10-27, 13:17
Svar #1

elias

Hej!
Jag försöker släkt forska men grejn att alla mina rötter befinner sig där i irak och runt om kring. Hur går det till tror ni?

2006-10-27, 18:16
Svar #2

Utloggad Gunnar Jonsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2177
  • Senast inloggad: 2024-03-23, 13:34
  • Gunnar Jonsson, Säffle
    • Visa profil
Hej Elias.
Ja du, det låter inte enkelt.
Mormonerna har mikrofilmat böcker från hela världen.
Jag vet inte var du bor, men om du kan fråga någon av deras forskningscentra i Sverige, så kanske det finns mikrofilmer även från Irak.
Mormonernas officiella namn är Jesu Kristi Kyrka Av Sista Dagars Heliga.
Deras hemsida finns på http://www.jesukristikyrka.se/
Hoppas det kan hjälpa dig. Annars är det nog bara traditionella berättelser inom släkten som kan ge ljus över dina anor. Åtminstone om du bor i Sverige och försöker forska härifrån. Forskningsförhållandena i Irak kan väl vara osäkra med tanke på de oroligheter som finns i denna delen av världen just nu.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna