ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kerstin Jonsdotter i Rättvik  (läst 497 gånger)

2001-12-29, 12:01
läst 497 gånger

Utloggad Stefan Gustafsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 39
  • Senast inloggad: 2010-07-26, 01:07
    • Visa profil
Hej jag söker efter förfäder till KERSTIN JONSDOTTER född 13 JUNI 1747 i RÄTTVIK.. Jag vet att hon Bodde på Engsåker nr 3 och att hon gifte sig med Mats Andersson 1769... MVH Stefan

2006-02-13, 09:21
Svar #1

Utloggad Bengt Engstedt

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 10
  • Senast inloggad: 2021-10-26, 15:57
    • Visa profil
Hej! Jag heter Bengt Engstedt och har rötter via farfar i Rättvik. Jag såg din fråga. Nu är den ju från 2001, så du kanske har rett ut den saken för länge sen, men jag vill i alla fall höra av mej.
Jag har Kerstin Jonsdotter i mitt register
gift med Mats Andersson 1769 o boende på Engsåkern 3, (hette sedan Ängsås, sedan länge en del av Backa by, Rättvik) (Min farfar tog sitt efternamn efter Ängsås och en stätta som fanns i nåt staket.. enl min fars kom-i-håg).
Hennes far heter Jon Olsson och hennes mor Kerstin Hansdotter. Längre än så har inte jag kommit där, eftersom jag hoppar lite hit o dit i släkttrådarna.
Hittills har jag haft svårt att knyta ihop Mats Anderssons syskon eftersom det fattas kyrkböcker på 1700-talet (efter nån brand tror jag).
Eftersom Mats Andersson är ffffff till mej är jag väldigt nyfiken på var i släkten du finns!
 
Många glada hälsningar
Bengt Engstedt

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna