ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hedström, Erik f1868 Svärdsjö. Utv fr Malmberget 1903  (läst 407 gånger)

2015-04-04, 11:10
läst 407 gånger

Utloggad Birgitta Jacobson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 16
  • Senast inloggad: 2020-09-28, 10:11
    • Visa profil
Har länge sökt efter min pappas farbror som emigrerat och sedan aldrig hörde av sig. Nu har jag efter mycket letande fått fram hans namn på en passagerarlista till Calgery Alberta Kanada. D v s båten gick från Göteborg till Hull Granton först. Båtens namn är Romeo och avseglade enligt listan 24 april 1903.  
Hans namn är Hedström Erik född 30 oktober 1868 i Svärdsjö Kopparbergs län. Han flyttade senare till Malmberget varifrån han utvandrade till Nordamerika 23 mars 1903 enligt kyrkboken. Han dödförklarades här i Sverige år 1929. Finns det passagerarlistor på de som steg av båten i Hull och vet man vilka båtar som seglade vidare till Kanada? Är mycket tacksam för all hjälp jag kan få.

2015-04-04, 17:20
Svar #1

Utloggad Bo Nordenfors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5383
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 14:38
    • Visa profil
Lämpligt att  se  tillbaka på ett svar betr. detta från 2006.:  

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna