ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Annie gift Emanuelson USA  (läst 381 gånger)

2004-12-28, 20:20
läst 381 gånger

Anders dahl

Hej släktforskare; Norge forumet,
 
jag letar efter Annie, (Anne, Ann....?)vi kallade henne för Annie, hon kanske hette så.?
 
Våran Annie emigrerade till USA i början av 1900-talet, hon kom från Norge och flyttade troligtvis till Chicago (Illinois)området.  
 
Hon gifte sig med min morfars broder Fred (Fridolf) Emanuelson i mitten av 1900-talet. Fred var född 1892 dog i november 1970 i California.
 
Annie Emanuelson ska ha flyttat tillbaka till Norge något år efter 1970, men var är frågan.
Kontakten bröts efter flytten till Norge med min USA släkt. Men vi hörde att hon ska ha dött något år efter flytten till Norge, kanske mellan åren 1971-1979.
 
Vore tacksam om någon kan hjälpa mej, denna Annie verkar vara helt borta, ingen träff när vi letat i Norges arkiv....etc.
 
Inte mycket att gå på:
 
Annie gift Emanuelson, född i Norge var? hon borde vara född i början av 1890 om man ska se på hennes make Freds födesle år.
Hon ska ha flyttat tillbaka till Norge i början av 1970-talet,även dött under 1970-talet, var hon flyttade vet vi inte.
 
Med vänliga hälsningar
 
Anders

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna