ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Eskild Olsen Lye født omk. 1721, hvor=?  (läst 693 gånger)

2002-09-18, 18:03
läst 693 gånger

Ulrich Normann Pedersen

Eskild Olsen Lye er født i Norge i 1727, blev student i Christiania (Oslo) i 1749 og tiltrådte som degn i Gierslev Sogn, Danmark i 1752. Han bliver gift med Svanhilde Falck den 16 september 1752 i København og dør den 19 oktober 1769. Er der nogen som kender Ham? Hvem er hans forældrer?, hvor er han født? Hvor stammer Lye fra?

2002-09-18, 21:29
Svar #1

Andreas Snildal

Jeg har mistanke om at du vil få bedre respons dersom du legger denne etterlysningen i et norskt slektsforum, som f. eks. Digitalarkivets Brukarforum på http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listtema&debatt=brukar  Mvh. Andreas Snildal, Oslo

2002-09-19, 06:37
Svar #2

Lotte Jensen

Ulrich! Jag vet inte om det kan vara till n¨ågon hjälp men här på GHotland har vi socknen Lye.

2002-09-24, 21:43
Svar #3

Ulrich Normann Pedersen

Hej Andreas  Tak for linket til Digitalarkivets Brukarforum.  Jeg har lagt en efterlysning ind og fået en del svar som jeg kan arbejde på, tusind tak  Ulrich Normann Pedersen

2002-09-24, 21:47
Svar #4

Ulrich Normann Pedersen

Hej Lotte  Tak for oplysningen, men for mit vedkommende drejer det sig om Norge. Syd for Stavanger findes der også noget som hedder Lye. Mvh Ulrich Normann Pedersen

2002-09-24, 21:57
Svar #5

Andreas Snildal

Bare hyggelig å hjelpe! Jeg ser at du har fått en del svar på Digitalarkivets Brukarforum - det virker som om Lye syd for Stavanger er verd å undersøke nærmere. Hilsen Andreas

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna