ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fabian Kjellgren född i Rossön  (läst 776 gånger)

2001-04-15, 19:52
läst 776 gånger

Aron Kjellgren

Är nån som känner till Fabian Kjellgren. Fabian omkom troligen i en olycka i Steinkjer omkring 1920-talet?. Det jag undrar över är om Fabian hade familj, barn m m .

2004-02-06, 20:56
Svar #1

Torleif Lyngstad

Fabian Kjellgren/Johan Fabian Kjelgren.
 
Undertegnede vet ikke om min Kjelgren (med en n) er den som du, Aron Kjellgren er ute etter.
 
Min Kjelgren er iflg. en begravelsesprotokoll fra gamle Lyngen prestegjeld i Nord-Troms, Norge, født i 1881 i Bodums førsamling, Væster-Norrlands
læn. Han var gift, gruvearbeider (minerer) ved Birtavarre Koppergruber i daværende Lyngen kommune, nå Kåfjord kommune,da han omkom i en sprengingsulykke den 30.juni 1915 sammen med en annen svensk gruvearbeider som var fra Kalmar og het Lars Johan Karlsson. Begge ble begravet 2.juli 1915 på en kirkegård her i Kåfjord.
 
Ta gjerne kontakt dersom dette kan være den Fabian du søker opplysninger om. I forbindelse med et spesielt prosjekt er jeg svært interessert i å komme i kontakt med familietil, eller noen som kjenner til familie/etterkommere til svenske og finske gruvearbeidere som mellom 1898 og 1920 arbeidde ved koppergruvene i Birtavarre.

2004-11-13, 19:11
Svar #2

Aron Kjellgren

Tack Torleif!
Fabian Kjellgren var född i Rossön, Bodums församling, Västernorrlands län.  Fabian var en bror till min farfar Leonard Kjellgren. Dödsbudet kom flera år efter att olyckan hade hänt. Kan Du se om Fabian hade några barn?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna