ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jens Julius Falstad 1821  (läst 1259 gånger)

2001-08-02, 20:33
läst 1259 gånger

Tommy Andersson

Hej,
 
Söker anor till Jens Julius Falstad född 1821 i Krokfors, Waaler.
 
Jens Julius flyttar till Hångstad i Skillingmark på 1840-talet.

2002-03-14, 05:38
Svar #1

Birgitta Friar

Hej Tommy,  Min mors familj kommer från Arvika trakten och heter Fahlstad.  Vi har en familje bok :Falstad -- Fahlstad 1700-1948; skriven av Anton Josefus Falstad, lärare i Norge.  Antar att du är nedstigande från en av  Jens Julius döttrar Karin, som enligt boken gifte sig med en Gunnar Andersson. Jens Julius var enligt denna bok son till löjtnant Josephus Falstad som dog 1845 av ett huggsår i benet.  De härstammar alla från området som heter Falstad(by/skog och under andra världskriget konsentrations läger) öster om Trondheim.  Om du har email kan jag skicka dig kopior på sidorna i boken.

2002-09-14, 23:08
Svar #2

Tomas Hedenskog/Fahlstad

Alla Fahlstad i Sverige och Falstad i Norge är av samma släkt! Vad jag vet var löjtnanten Josephus knapadlad till von Falstad. Rätta mig om jag har fel!

2002-09-27, 22:38
Svar #3

Finn Sollien Kongsvinger Norge

Jens Julius Falstad født 25. dsember 1821
Kråkfoss i Eidskog, Hedmark fylke, Norge. Josephus og hans kones børn finnes på side 171 og 172 i Eidskog bygdebok nr. 1. Utgivelsår 1982.

2004-06-27, 13:43
Svar #4

Tommy Andersson

Tack alla som hjälpte mig få fatt på Jens Julius Falstad med familj!..

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna