ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Tryggve Lie-Hilda Bäck  (läst 1240 gånger)

2004-09-16, 14:30
läst 1240 gånger

anna p-habegger

Hej  
Letar efter information som stoder muntlig information jag har fatt att hilda Bäck var gift med en Tryggve Lie Hilda var fodd 12 Sep 1881 i Siene (Älvsborgs län, Västergötland). Enligt min information var hon gift med en tryggve lie men skilde sig. Vi ar mest nyfikna pa om detta ar sant och det kan da forklara varfor hon hanma i Australien gift med en engelsman. Tryggve lie va visst politiker. Nu vet jag inte vart Tryggve kom ifran i norge men eftersom han jobba inom stadshuset antar jag att oslo va en plats att borja leta.  
Om nagon har nagon informaton vart jag kan leta vore det toppen
Mvh
Anna

2004-09-16, 16:13
Svar #1

Utloggad Tord Påhlman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2085
  • Senast inloggad: 2017-11-13, 21:51
    • Visa profil
Trygve Halvdan Lie [1896-07-16--1968-12-30] (med just denna stavning av förnamnet Trygve) var FN:s allra förste generalsekreterare. Om det verkligen är honom du avser finns det mycket information om honom att hämta på Internet. Använd t ex Google. Det förefaller väl dock kanske inte särskilt troligt att just han är din Trygve Lie, bl a eftersom Hilda, enligt din uppgift, var 15 år äldre.

2004-09-16, 20:13
Svar #2

anna p-habegger

Hej Tord
Tack for ditt snabba svar. Det ar den Trygve jag menar . enligt min fars kusins mor var de gifta men att dom skilde sig. Detta hittar jag inga uppgifter Har suttit och letat pa datorn om honom Men som sagt muntliga kallor ar inte altid att lita pa. sa jag undrar jag om de har fatt det om bakfoten Men hon kom bestammt ihag att han senare blev Fn general sekreterare. Allt jag har hittat om honom ar att han gifte sig 1921  
sa fragan ar om det ar sant eller inte?
anna

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna