ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vem var hustrun till Martin Alfred Olsson f. 4 sep 1969 på Hagen i Uddevalla?  (läst 785 gånger)

2006-01-17, 21:25
läst 785 gånger

Ulrica Berkefalk

Efterlyser uppgifter om namn, födelsedatum, födelseort, dödsdatum och begravningsuppgifter  för Martin Olssons fru. Även vigseldatum och plats samt vilka som var hustruns föräldrar är av intresse.
 
Vet ej vart Martin flyttade till i Norge men troligen till Tönsberg eller Holmestrand då de flesta barnen lever där.
 
Martin fick 10 barn, (8 döttrar och 2 söner) vilka bar efternamnet Haga som ogifta.
 
Barnens namn och adress som gifta i oktober 1961 är följande:
 
Frida Kristina Naper, Baggersgt 6C, Skien
Margit Ovidia Haga, Rönningen, Våle, Holmestrand
Astrid Björklund, Nedergt. 16, Tönsberg
Signe Rove, Boks 11, Eik pr. Tönsberg
Gudrun Gjertsen, Björnevåg pr. Tönsberg
Lilly Skaare, Vaale pr. Holmestrand
Malermester Alf Haga, Vaale pr. Holmestrand
Fabriksarbeider Henry Haga, Vaale pr. Holmestrand
Elsa Ellefsen, Boks 11, Eik pr. Tönsberg
Annie Margrete Larsen, Stöiten pr. Tönsberg
 
Tack på förhand!
 
Med Vänliga Hälsningar,
 
Ulrica Berkefalk

2006-01-18, 20:24
Svar #1

Ann Kristin Elvsveen

Hej Ulrica,
vet du när han flyttade till Norge?
Är alla barna födda i Sverige?
Vet ungefär när dom är födda?
Var hans fru svensk eller norsk?
Lite svårt att leta när man inte vet mer.
 
Ann Kristin

2006-01-21, 11:55
Svar #2

Ulrica Berkefalk

Hej Ann Kristin!
 
Nej, tyvärr vet jag inte när han flyttade till Norge, bara att det var efter 1885. (Han återkom från Norge första gången då.)
 
Jag tror att barnen var födda i Norge, men jag har tyvärr inget födelsedatum på dem. Uppgifterna jag har kommer från en bouppteckning efter en bror till Martin Alfred.  
 
Vill passa på att rätta födelseår för Martin Alfred. Det skall naturligtvis vara 1869 och inte 1969 som det står i efterlysningsrubriken.
 
Med Vänliga Hälsningar,
 
Ulrica Berkefalk

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna