ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nording, Kristina gift med Johan Sebastian Grave  (läst 893 gånger)

2001-01-06, 14:41
läst 893 gånger

Utloggad Jan Haraldson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 34
  • Senast inloggad: 2011-10-20, 13:57
    • Visa profil
Jag söker föräldrar och födelseort för Kristina Nording f 1801-06-01 enligt Grangärde AI:14b s251.
Orten står i husförhörslängden men jag kan inte tyda den. Hon gifte sig 1823-10-16 i Grangärde med bruksinspektor Johan Sebastian Grave.
 
Jan Haraldson

2001-05-17, 20:06
Svar #1

Utloggad Bengt Forslund

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej Jan,  
kolla byn Norrbo i Grangärde fs. Där finns hon. Har även namn och adress till nu levande släkting i Falun. Hör av dig om du vill ha fler uppgifter.

2001-05-21, 16:52
Svar #2

Utloggad Jan Haraldson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 34
  • Senast inloggad: 2011-10-20, 13:57
    • Visa profil
Hej Bengt,
Tack för hjälpen. Kristina Nording är en ana som jag har kört fast på sedan en tid tillbaka. Jag kommer att kolla Norrbo när jag kommer till Sverige i sommar och se om jag kan fortsätta bakåt därifrån. Om du har mer uppgifter  
om Kristina Nording och Johan Sebastian Grave och deras anor och ättlingar så är jag tacksam för att få ta del av dem. Är du intresserad av att ta del av min forskning bakåt och framåt i tiden från dem?

2004-03-06, 16:16
Svar #3

Utloggad Nils Ericsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 34
  • Senast inloggad: 2013-07-03, 16:55
    • Visa profil
Nils Ericsson
 
Hej Jan!
Christina Grave var dotter till en bonde i Grangärde. Hennes man Johan Sebastian Grave var en tid förvaltare av Gällivareverken. De fick 16 barn. Den yngsta Gravilda är farmor till min fru.
Christina dog 1877-09-25 i Svartlå utanför Boden.Hon bodde då hos sonen Wilhelm Constantin.
Maken Johan Sebastian bodde hos sin svärson Wilhelm Ess?n i Woxna bruk. Han dog 1895-11-09 90 år gammal av ålderdomssvaghet. (alla uppgifter finns inom släkten)
Nils Ericsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna