ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kanten, von  (läst 1257 gånger)

2002-02-15, 19:58
läst 1257 gånger

Utloggad Anders Stallgårdh

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 258
  • Senast inloggad: 2011-02-09, 11:08
    • Visa profil
Hej! Jag söker efter Regina von Kantens ursprung. Hon är troligtvis född i Jönköping 1620, död i Byarum i småland 1656. Gift 1638 el. 1639 med David Dach (adlad Dachberg). Regina var hans första hustru. David var född i Preussen, var bl a överste o ståthållare på Vadstena slott 1638. Regina född av herr o fru von Kanten i Jönköping, hennes föräldrar gifte sig i Sverige 1619. Det skall finnas en herr von Kanten född 1595 någonstans i Sverige. Hur letar jag efter von Kanten i Tyskland (Kanske Preussen)? Finns någon adelsöversikt över de tysktalande rikena under denna tidsperiod? Mvh Anders Stallgårdh, Borås.

2002-02-16, 11:01
Svar #1

Nina M.Nordby

Hej igjen! Jeg kom over en Teodorus von Kanten som giftet seg med Sybilla Kessel den 27.aug 1626 i Sankt Peter Katholisch, Uerdingen, Rheinland, Preussen. Det er jo samme tidsepoke du leter i og navnet er vanskelig å finne noe på. Kanskje dette kan være et utgangspunkt for videre søk.   
 
På denne siden vil du finne noen av de ressursene du vil trenge for å komme vider, inkludert diverse mailing-lists og nyhetsgrupper:
http://home.bawue.de/~hanacek/info/edatbase.htm
 
http://helplist.org/deu/index.shtml

2002-02-16, 12:15
Svar #2

Utloggad Anders Stallgårdh

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 258
  • Senast inloggad: 2011-02-09, 11:08
    • Visa profil
Tack Nina ! Det var intressant, jag söker vidare på Dina uppgifter. Mvh Anders.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna