ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Linke  (läst 742 gånger)

1999-07-02, 12:17
läst 742 gånger

Monica Jönsson

EMMA (Emmi) LINKE *30/12 1906 i Tyskland, dotter till Karl August Gustav Linke och hh Emelie Emma  Griesbach, gifte sig med EDWARD JÖNSSON och bosatte sig i Halmstad, på Snörstorpsgatan. De lär ha fått tre barn;
Isledore (?), Bärbel (?), gift med Arne, och Rolf.
Vet någon mer om familjen?

2004-02-14, 09:49
Svar #1

Utloggad Elisabeth Pettersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 20
  • Senast inloggad: 2012-02-13, 16:08
    • Visa profil
Jag är dotter till Bärbel.Jag bor i Göteborg. Har tre syskon, Annette Lennart Och Yvonne. Skulle gärna vilja få kontakt med Monica Jönsson. Nån som kan hjälpa mej ?

2004-12-11, 17:52
Svar #2

Rolf Jönsson

Enligt min moder skall min morfar vara kusin med kompositören Paul Linke, Berlin. Även morfar var musiker,regementsmusiker, och han dog vid Västfronten 1918-10-26 i det som vi kallar Spanskan. Om de är släkt borde den gemensamma anan vara Johann Karl Linke och Charlotte Lehman. Trolig födelsetid omkring 1820.
Är det någon som har vetskap om detta stämmer och om Paul Linkes anor är utredda?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna