ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vogts  (läst 413 gånger)

2000-10-11, 22:33
läst 413 gånger

Cecilia Bergkvist

Söker upplysningar om släkten Vogts,exakt varifrån i Tyskland de kom från början vet jag inte,men min farfar som kom till Sverige under andra världskriget bar namnet.Han hette Erich(vad jag vet född 1911) och var gift med Sara Margareta Lakkajärvi(f 1924) från Rovaniemi,Finland.Tacksam för upplysningar,

2000-10-12, 14:45
Svar #1

Jonas Kuschner (Jonas)

Kontrollera hans medborgarskapsansökan. Den bör du kunna hitta i Justitiedepartementets konseljakter (Riksarkivet). Fråga i stora forskarsalen, så får du låna ett mikrofilmat register till medborgarskapsansökningarna.  
 
I ansökningen kommer du antagligen att finna åtskilliga uppgifter både om honom själv och om hans föräldrar (namn, datumuppgifter, yrke m.m.).

2002-06-27, 17:57
Svar #2

kicki

Cecilia hör av dej till mej. Jag har information om Saara margaretha Lakkajärvi.
 
Mvh Kicki

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna