ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Passarkiv, medborgarskapshandlingar m.m  (läst 574 gånger)

2014-12-26, 13:18
läst 574 gånger

Utloggad Emil Broling

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 93
  • Senast inloggad: 2018-04-24, 21:22
    • Visa profil
Hejsan! Jag undrar vilka officiella källor och arkiv i Tyskland man kan vända sig till för att hitta ett fotografi på en tysk medborgare som levde bland annat i Berlin fram till sin död 1944. Jag har tonvis av information om personen, var han har bott, födelsedatum, vilka han var gift med, var han jobbade m.m. Men jag vet inte hur han ser ut, vilket är frustrerande!  
 
I Sverige har vi ju passarkivet som man kan kontakta för att få fotografier på en person (förvisso numera sekretessbelagt med 70-årsgräns). Nu undrar jag om det finns något liknande pass, körkorts- eller annat arkiv i Tyskland dit man kan vända sig?
 
I Sverige har vi även ett arkiv för medborgarskapshandlingar för personer som har invandrat hit, där det kan finnas massor med intressant information, som polisrapporter, passfotografier m.m. Även här är jag nyfiken på om det finns något liknande arkiv i Tyskland för svenskar som utvandrade dit i början / mitten av 1900-talet?
 
Tack på förhand!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna