ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nelson, Grace f1923 (ca) Chicago. 1940 student Geneva  (läst 873 gånger)

2015-06-25, 19:11
läst 873 gånger

Utloggad Bente Løvli

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 142
  • Senast inloggad: 2022-08-06, 18:50
    • Visa profil
Hei!
Jeg leter etter en Grace Nelson født 1923/1924, Chicago, Cook County, Illinois,
i Census 194O er hun oppført som student ved Illinois State Training School for Girls at Geneva.
 
Jeg vet ikke når hun kom til denne skolen, og hvor lenge hun var der, - og hva som skjedde med
henne etter oppholdet, har jeg ikke funnet ut av.
 
Skolen ble nedlagt i 1978, så hvor kan man evt. henvende seg for å få info. om skolen,
og Grace Nelson som var student der ?

2015-06-25, 20:06
Svar #1

Utloggad Moderator USA

  • Moderator *****
  • Antal inlägg: 1328
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Tråden flyttad från Illinois/Övrigt eftersom det är en normal efterlysning
av en specifik person. Rubrik justerad av moderator.

2015-06-25, 20:12
Svar #2

Utloggad Raimo Blomberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 58
  • Senast inloggad: 2023-12-12, 21:25
    • Visa profil
Hej.
Jag tittade lite på Internet via Google och det finns ganska mycket om den skolan (jag tror att det är den du avser). Du borde kanske kontakta info@genevahistorymuseum.org  http://www.genevahistorymuseum.org/ som verkar ha mycket information om skolan. Se också deras film på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=dmHTBAGUjCI
 
Raimo

2015-06-25, 20:51
Svar #3

Utloggad Bente Løvli

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 142
  • Senast inloggad: 2022-08-06, 18:50
    • Visa profil
Takk for info. - det var interessant å se filmen ang.skolen på Youtube
 
Jeg har også funnet  info. om skolen på Internett via Google, men siden Illinois State Training School for Girls at Geneva,
var en litt spesiell skole, nærmest en istitusjon, vet jeg ikke om de utgir info. om personer som har vært elever ved skolen.
 
Men jeg vil forsøke å kontakte Geneva History Museum, og håper de kan gi meg litt mer informasjon!
Mvh Bente

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna