ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Staffansson, Sigvard Emanuel från Transtrand eller Sälen  (läst 330 gånger)

2003-02-10, 18:46
läst 330 gånger

Joakim Staffansson

Hej!
Jag söker rötter på min farfars sida, men har fastnat på hans far, Sigvard Emanuel Staffansson.
Han kom från Transtrand eller Sälen och är född 8/11 1879, han hade även en syster vid namn Camilla som utflyttade till usa.
 
Hans föräldrar hette Staffan Larsson och (spå)Marit, f Eriksson. Dessa bodde troligtvis i antingen Transtrand eller Sälen och kan ha flyttat med barnen till Idre då hembygdsföreningen där har bilder på spå Marit.
Jag har inga födelsedatum på Staffan eller Marit tyvärr.
 
Staffan Larsson kan ha varit adoptivbarn, eller fått dränganställning på någon gård, men mer än så vet jag inte ännu.
 
Är det någon som kan ha någon upplysning och kanske vet var man kan nysta upp detta så är jag tacksam för allt.
 
 
Mvh
Joakim Staffansson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna