ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ståhl  (läst 414 gånger)

2003-06-18, 19:52
läst 414 gånger

Mikael Andersson

Jag söker några Ståhl som skall finnas i Dalarna..
Tyvärr vet jag inte vilka eller så  
 
Är bara så att jag har fått tag i ett fotoalbum från min farmor, som hette Ståhl.
Och det är alla Ståhl, det vet vi.
Deras fader hette Anders Persson Ståhl.
Så de kan ju heta Persson, eller Andersson också. Men hon hette Ståhl som ogift, och de bör ju de andra ha gjort.
 
Jag har ett foto taget som finns på Porträttfynd här på ett gift par, det fotot är taget i Borlänge.
 
Sen så vet jag en som bodde på Smedjebacken.
 
Den ena skall heta Oskar Ståhl.
Den andra är däremot mycket svårare.
 
Så om ni har några Ståhl i slutet av 1800-talet, början på 1900 talet som heter antingen Oscar Ståhl, David Ståhl, eller Gustav Ståhl.
 
 
(Se även ytterligare information här..) //Anbytarvärden

2004-01-04, 19:53
Svar #1

Monica Nasri

Hej !
 
Mitt namn är Monica Nasri flicknamn Ståhl.
Min farfar var från Falun , han hette Fritz Ståhl,
jag vet dock inget om hans bakgrund ,men han var gift med min farmor Hanna (Johanna) Ståhl (f.Göransson).De flyttade dock i mitten av 1900-talet till Stockholm .Han föddes i  början av 1880-talet och avled i lunginflammation 1965.
Han arbetade som Stins både här och i Falun.
Egentligen släktforskar jag om farmors familj. Göransson och det är inte det lättaste.
Hoppas du fick lite hjälp av det här,skulle vi mot all förmodan vara släkt eller om du vet något om min farfar så e-maila tillmig.
monica.nasri@nacka.se

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna