ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johasson, J P f 1827 Voxtorp F, Emgr 1881 t Minesota  (läst 560 gånger)

2016-02-16, 20:46
läst 560 gånger

Utloggad Annika Granqvist

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2016-02-16, 20:46
    • Visa profil
Jag hittar dem i kyrkböcker från Voxtorp med antecking att de flyttar till Amerika 22 september 1881. Ja hittar dem i 1890 års folkräkning i North Branch, Isanti County, Minnesota, men jag kan inte hitta deras passagerarlista. Antar att emigranterna från Voxtorp Jönköpingslän på 1880-talet använde samma färdsätt? någon som vet vilken rutt de brukade ta? Göteborg? Karlshamn? Malmö? Köpenhamn? Paketresa med tåg sista biten till Chicago? Tacksam för hjälp. Jag har en anteckning från min mamma om att deras akt i Emibas heter Voxtorp F 1881 022. Jag har inte tillgång till Emiwebb än eftersom min betalning ännu inte är registrerad där

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna